IES de Gironella
CV FEM UN PROJECTE WEB

INTRODUCCIÓ

Objectius

La finalitat d'aquest crèdit variable és l'elaboració d'un treball electrònic en format de pàgina Web. Es tracten aspectes de disseny de la pàgina, estructura de la informació, i utilització d'un editor gràfic. Els objectius del curs són:

• Presentar un editor de pàgines Web.
  • Tractar digitalment la informació audiovisual.
  • Crear una Web de d'un projecte escolar

Coneixements previs

Per a realitzar aquest crèdit es requereixen uns coneixements i destreses bàsiques en el domini de l'entorn Windows. És a dir, convé estar familiaritzat amb operacions com crear carpetes, copiar fitxers, retallar i enganxar, navegar per Internet, ...

Programari que es fa servir

Per al desenvolupament del crèdit es fan servir diversos programes instal·lats als ordinadors de l'IES de Gironella. Si algun alumne desitja instal·lar-se'n algun shareware a casa ho pot demanar al professor o baixar-los des de la pàgina shareware de l'IES. Els programes que es faran servir són:

• Dreamweaver, per a l'edició de pàgines web.
  • Netscape / Internet explorer, per a la navegació per les webs.
  • Paint Shop Pro, per a l'edició d'imatges fixes.
  • Cool Edit, per a l'edició de fitxers de so.
  • Windac, per a l'extracció de pistes de CDs d'àudio.
  • ????, per a l'edició de vídeo.

Icones de navegació

Les icones utilitzades als apunts són:

Informació. Documentació sobre el contingut que s'està tractant a les pràctiques.

Pràctiques. Treball que l'alumnat ha de realitzar seguint les propostes guiades.

Atenció. Aquesta icona indica suggeriments, comentaris i idees complementaris a la documentació i a les pràctiques.

Realització d'exercicis

Els alumnes realitzaran les pràctiques a la seva carpeta personal de l'IES. Com que la majoria de pràctiques són edicions de pàgines web, aquetes s'hauran de desar a la carpeta L:\eso_4t\usuari\web_personal\cvweb\ (caldrà crear la carpeta cvweb). Recordem que aquestes webs seran visualitzables des del navegador dels ordinadors de l'IES amb http://www.iesgironella.ct/~usuari/cvweb/... (des de fora de l'IES http://iesgironella.xtec.es/~usuari/cvweb/...)
Si alguna pràctica no és ben bé en format web, o si el professor ho requereix, s'hauran de desar a
L:\eso_4t\usuari\privat\cvweb\

Les pràctiques on s'hagin de manipular fitxers d'àudio o vídeo, com que són de gran volum, s'hauran de desar a una carpeta del disc dur C:.

Crèdits

El material d'aquest crèdit és una reelaboració dels apunts dels cursos:

Salvador Cardona, setembre de 2002.